Mobirise



Életvezetési és 21. századi munkavállalói kompetenciák fejlesztése óvodától a középiskoláig


Budaörsi eredmények:

A budaörsi Kesjár Csaba Általános Iskola 2010-ben az első magyarországi intézményként vezette be az Életrevaló programot a teljes szervezet szintjén, és azóta is tudatosan fejlesztik a 7 szokás tanítását célzó szakmai munkájukat. A Kiváló Nevelési Kultúráért Alapítvány – melynek egyik alapítója Prof. Dr. Bagdy Emőke – a közelmúltban vizsgálatot végzett az iskola statisztikai adatainak felhasználásával. Ezek maximálisan alátámasztották azokat a tapasztalatokat, amelyeket már hallottunk az iskola pedagógusaitól.


1. Magatartási problémák csökkenése

A számok alátámasztják a pedagógusoknak azt a megfigyelését, hogy az iskola légköre még elfogadóbbá és támogatóbbá vált, és lassanként eltűntek a diákok egymás iránti tiszteletlenségének megnyilvánulásai (cikizés, egymás „alázása”).

2. A tanulmányi eredmények javulása

Az eredendően jól teljesítő iskola is képes volt tovább növelni a teljes intézményre vonatkozó tanulmányi átlagának éves átlagos növekedését. Az ütemében tapasztalható változás a magas eredményességi számokat hozó, erős iskola esetében sem tekinthető elenyészőnek.

3. Az igazolatlan hiányzások csökkenése

A számok alapján az Életrevaló program bevezetése hozzájárulhat ahhoz, hogy a hiányzás ne a konfliktusos helyzetekből való menekülés, elkerülés eszközéül szolgáljon.

4. Az iskola népszerűségének növekedése

A bevezetés utáni években kimutathatóan több szülő érdeklődött az iskola iránt, akiknek többsége kimondottan a 7 szokás tudás megszerzésének előnye miatt választotta az intézményt gyermekei számára.